Som ett brev på posten..........

Dagarna går ,veckorna går och livet har återvänt och känns så bra . Jag jobbar 75% och det är så kul och går bra . Lelle jobbar på och det går oxå bra . Det som är kvar av cancer behandlingen nu är ,trötthetern och illamåendet . Men Lelle säger inte längre att han mår illa för det har blivit en del av hans dag nu . Han äter fortfarande illamående tablett 3 gånger per dag så är det bara . 
Jag känner mig piggare och gladare ,det är så härligt att vara fri ,kunna leva det "vanliga" livet ,jobba ,göra vad man vill på fitiden och helgerna . Tyvärr har jag fått så mycket törnar i livet så samtidigt som jag mår så bra blir jag så rädd att något ska hända igen . Räddslan finns där och jag har alltid "jour" i mitt huvud . Alltid redo . Känner mig som en scout fast på ett negativt sätt . 
I helgen har min kära bror med familj varit uppe en sväng hos oss . En intensiv helg med många skratt när deras minsta på 3,5 berättar saker . Jag kallar henne kramis för hon är en riktig liten kramis som älskar sin faster   :-) . 
Lelle flög upp till Kalix i fredags för att hälsa på sin familj ,han kommer hem ikväll . Vi satt uppe sent igår och prata om allt mellan himmel och jord kom sent i säng .I morse vakna jag 05 hade den där krypande känslan i hela kroppen ,ångest känslan . Visste direkt va det var . LÄKARBESÖKET . Japp så här är det . På tisdag ska vi på läkarbesök på KS , Lelle va i veckan och lämna massa prover och på tisdag är det läkarbesök och provsvar . 
Ångesten kommer som ett brev på posten ,ångesten och rädslan att proverna inte är bra . Ena sekunden känner jag Allt är bra så klart !!!! Sedan kommer den svarta känslan ,Tänk om värderna har gått upp . 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

cancersambo.blogg.se

När cancer blir en del av livet

RSS 2.0