Det "vanliga" Livet ...........

Jag är grymt tacksam för hur vi mår idag september 2016 . Förra året vänta vi på högdosen och helvetet efter det ,som tur är visste vi inte . Och som tur är så vet inte folk hur det är att leva i cancer ,med cancer ,efter cancer ......
Hela förra året gick vi och längta till det "vanliga" livet och nu är det här . Lelle är färdigbehandlad och går nu bara och får skelettförstärkning en gång i månaden ,samtidigt lämnar han prover .Efter det följer några ångest dagar då man är livrädd att telefon ska ringa och det ska stå INGET  UPPRINGNINGS ID = KS 
Det "vanliga" livet nu är att jag har börjat jobba ,och det va så kul att börja jobba igen ,åka iväg och vara borta några timmar och tänka på något annat en stund . Jag jobbar 50 % och det går bra ,samtidigt som jag är så slut efter 4 timmar på jobbet . Går hem och vilar efter jobbet . Första v på jobbet va som att vara ny på jobbet ,kom inte ihåg något ,men som tur va så kom det tillbaka efter några dagar . Läskigt hur hjärnan kan stänga av och sedan koppla på igen . 
Det som är nu är en sorg ,känner mig så ledsen för jag inser att det "vanliga" livet finns inte i vårt liv mer . Vårt "vanliga" liv är på ett annat sätt nu . Vi blev en till i vår familj på ett negativt sätt . L är oxå igång och jobbar och det går bra . L kämpar fortfarande med det jävla illamåendet . 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

cancersambo.blogg.se

När cancer blir en del av livet

RSS 2.0