L MVG....Diamanten MVG .......och lilla jag MVG..........

Precis som vanligt så dygna jag inför dagens läkarbesök . Kl 04,10 när man borde sova som godast ,låg jag och peppa mig själv OM vi skulle få ett dåligt besked hos doktor A . Tänkte ,säger hon något dåligt så kommer vi fixa det . Slummra till vid 07,30 och 8,30 ringde klockan . Mådde illa så trött var jag . 
Som vanligt åkte vi iväg för tidigt ,svängde in på KS 10,02 ,passera kassan och upp till väntrummet på Hematolog mottagningen .
Idag var det fullt i väntrummet ,fanns 2 stolar kvar till oss .Dom sämsta platserna vid toan ,där alla springer in och ut för dom är nervösa .
Som vanligt satt jag och tänkte -Vafan gör vi här VI ÄR FÖR UNGA ATT SITTA HÄR ! Mitt emot oss satt en liten Herre med fru ,frun satt och prata hela tiden om vad dom skulle göra ,vad som behövde fixas på landet .Medans herren verkade ha stängt av hörapparaten för han svara inte   :-) . När hans doktor kom ut och ropa upp honom ,svara han inte utan det gjorde frun   :-) . Sedan fick han en avhyvling av frugan för han inte svara   :-)   Herren såg glad ut ändå   :-) .Jag tänkte måtte inte vi bli så när vi blir gammla   :-)   :-) . 
Jag sa till L idag ,vi åker 10,15 idag för vi ska vara hos doktor A 10,30 och med 99% kommer hon vara försenad som vanligt . Men det gick inte L skulle åka 09,50 . Dom här återbesöken är så pressande så vi blir alltid osams när vi ska dit ,så nu pratar vi inte med varandra mot KS ,var och en går in i sig själv .
Klockan i väntrummet visa idag :
Det satt lilla frun mitt emot oss och gnällde om till sin lilla herre .Men han hade ju satt höraparaten på off så han sket i det   :-) . Hon sa flera gånger -Jag tycker verkligen inte om när klockan inte går rätt . Hon hade både klocka på armen och en mobil med klocka på   :-) 
10.55 kom Doktor A och ropa upp oss .Samma procedur som vanligt .Hon tar oss i hand ,ser skit bekymrad ut går med bestämda steg längst ner i korridoren in på sitt rum .L och jag går efter med svansen mellan bena och stirrar i golvet ,mår illa ,är yra ,slår oss ner och Doktor A tittar på L och säger -Hur mår du ? Jo säger L ,hur va proverna ???
Proverna ser bra ut säger Doktor A 
Åhhhhhh skönt får jag fram ........Bra bra bra säger L . Sedan vill jag bara resa mig och gå hem .
Sedan går vi igenom proverna och medecinerna ,skelettförstärkningen ,vaccinationerna ,biverkningar ,allmäntillståndet . Sedan undersöker hon L ,som vanligt tar hon blodtryck och som vanligt prövar hon lilla manchetten på L s arm och som vanligt går den inte ,så hon får som vanligt gå ut och leta efter den större manchetten   :-) Hon tar blt och säger 130/80  bra . 
Sedan säger hon att L får sommarlov nu och ska inte få skelettförstärkning förrens september igen .
Sedan säger hon att hon slutar i september så nu ses vi inte mer . Vi tackar för allt och hon säger Tack och lycka till nu framåt . L listar sig hos Doktor A s efterträdare Bosse som kommer från HS efter sommaren . 
Som vanligt svävar vi ut fort från Hematologen och KS . 
Vi bestämmer oss att fira så vi drar till kransen och äter sushi 
Fy fabian va skönt att detta möte är över för denna gång !!!!!!  Nu tar det fyra månader till nästa gång .
Veckan blir komplett MVH för L idag 
Igår blev det MVG för min Diamant ,hon sluta skolan i tisdags med en jätte stor matte tenta .Igår fick hon svar på den och klara den galant ! Hon har gjort första året av 5 på KTH ,så nu är hon 20% civilingenjör   :-)  Första året utan en enda rest tenta hon har klarat alla . Jag är sååååå stolt över henne . Hon är ju oxå med på denna cancer skit . 
Själv ger jag mig MVG för jag står upp ........
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

cancersambo.blogg.se

När cancer blir en del av livet

RSS 2.0